«Μιλάμε για ανθρώπους μορφωμένους, ενημερωμένους, που αντιμετωπίζουν τη γεωργία ως επιχείρηση και όχι απλώς ως επάγγελμα, κατανοούν ότι η τεχνολογία δεν είναι πολυτέλεια, αλλά εργαλείο επιβίωσης, ειδικά τώρα με τις έντονες καιρικές μεταβολές και τα προβλήματα υδροδότησης που βλέπουμε σε όλη τη χώρα», υπογραμμίζει μιλώντας στην Καθημερινή.
Ωστόσο, σήμερα ο μέσος όρος ηλικίας των γεωργικών μηχανημάτων, των τρακτέρ αλλά και άλλων οχημάτων απαραίτητων στην αγροτική παραγωγή, στη χώρα μας είναι κοντά στα 25 χρόνια, ένας από τους γηραιότερους σε ολόκληρη την Ευρώπη. Αυτό σημαίνει ότι πολλοί αγρότες δουλεύουν με γερασμένα μηχανήματα, παρωχημένης τεχνολογίας, με αυξημένο κόστος συντήρησης και λειτουργίας, που ρυπαίνουν το περιβάλλον και δεν πληρούν τις προϋποθέσεις ασφαλούς χρήσης, τόσο για το χειριστή όσο και για τους γύρω τους. Και όμως η ανανέωση του στόλου γεωργικών μηχανημάτων θα μπορούσε να προσθέσει 830 εκατ. ευρώ στο ΑΕΠ, να δημιουργήσει πάνω από 12.000 θέσεις εργασίας και να αυξήσει τα δημόσια έσοδα κατά 80 εκατ. ευρώ, εξηγεί επικαλούμενος σχετική μελέτη του ΙΟΒΕ.
Αλλά το μόνο χρηματοδοτικό εργαλείο, η μόνη επιδότηση που μπορεί να βοηθήσει τους αγρότες να εκσυγχρονίσουν τα οχήματα και τον εξοπλισμό, και να αυξήσουν την παραγωγικότητά τους, είναι τα Σχέδια Βελτίωσης, ο προϋπολογισμός για τα οποία εκτιμά ότι δεν επαρκεί.







